Дуже економний помічник диверсантів, — українські прикордонники літають на унікальних французьких гелікоптерах

Читать на русском
Автор
511
Вертоліт H125
Вертоліт H125. Фото ДПСУ

Французький вертоліт H125 на озброєнні ДПСУ

Щонайменше п’ять легких французьких вертольотів H125 використовує Державна прикордонна служба України з 2022 року. Усі вони є частиною великого замовлення на 24 одиниці, які призначені для прикордонної служби України.

H125, що вперше піднявся в повітря в 1974-му році і створений для мирних цілей, з тих пір активно використовується в арміях і воєнізованих підрозділах багатьох країн світу. Серед них і Держприкордонслужба України, яка отримала першу партію крилатих машин ще 2020-го року.

Легкий (масою трохи більше 2 тонн) одномоторний вертоліт може розвивати швидкість до 260 км/год та долати відстані до 660 км, та підніматися на висоту до 5280 метрів. Для керування крилатою машиною достатньо 1-2 чоловік, при цьому в салоні можуть розміститися до 6 осіб. Такі можливості роблять H125 зручним транспортом для закидання невеликих диверсійно-розвідувальних груп, оперативної доставки невеликих вантажів. А у разі встановлення легкого озброєння на кшталт кулеметів ще й легким засобом вогневої підтримки. Мі-8

Відомо, що H125 активно використовується ДПСУ у бойових діях, чому допомагають економія палива і велика дальність – так у порівнянні із Мі-8 що також використовується прикордонною службою, "француз" споживає в п’ять разів менше палива. При цьому дальність польоту H125 більша ніж у "вісімки" — 660 і 590 км відповідно.

При цьому H125 активно використовується і в Росії, наприклад вертоліт є на озброєнні частин Росгвардії РФ, а також приватних осіб. Так, у ході польоту на такому приватному гелікоптері у жовтні 2018 року загинув заступник генерального прокурора РФ Саак Карапетян.

Аварії з гелікоптерами в РФ справа часта, так минулого тижня впали відразу два вертольоти, і якщо один з них був збитий ППО "по помилці", то другий звалився через технічну несправність.