В Україні все ж таки збили реактивний "шахед": він майже повністю складається із західних деталей (фото)

Читать на русском
Автор

Більшість деталей іранського дрону виготовлено на Заході.

Схоже, що чутки про те, що над Україною було збито новітнього іранського Shahed-238 з реактивним двигуном, виявилося правдою, оскільки фахівці вже оприлюднили багато цікавого щодо його пристрою.

Звітом про розбирання дрона поділилося видання Defense Express, яке вказало, що іранського в цьому БПЛА насправді небагато.

Зокрема, зазначається, що там використовується реактивний двигун TJ150, який був виготовлений компанією PBS Velká Bíteš з Чехії. Саме він дозволяє дрону розганятися до швидкості 520 км/год на марші, що й було зафіксовано українськими військовими.

За отримання сигналу супутникової навігації відповідають чотири антени канадської компанії Tallysman, які зустрічалися і на інших "шахедах".

Обробка цих сигналів своєю чергою на мікросхемах Analog Devices та Intel та мікроконтролері від NXP USA Inc. Три компанії базуються у США.

Блоки інерційної навігації також реалізовані на західному устаткуванні від швейцарських та американських компаній.

Модуль управління також використовує електроніку американського виробництва. А саме дітища компанії Texas Instruments.

Зазначається, що більшість електроніки може бути знайдена на цивільному ринку, а от як до Ірану потрапив реактивний двигун із Чехії вже викликає питання.

Як повідомлялося раніше, про збиток першого реактивного "шахеду" над Україною повідомлялося на початку січня 2024 року. Тоді у ЗСУ не стали підтверджувати цю інформацію.