В Україні все ж таки збили реактивний "шахед": він майже повністю складається із західних деталей (фото)
- Автор
- Дата публікації
- Автор
- 2831
![Shahed-238](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428x240/8/02/4e735323-08aa39b9daec14baa46fda339067a028.jpg?v=9312_1)
Більшість деталей іранського дрону виготовлено на Заході.
Схоже, що чутки про те, що над Україною було збито новітнього іранського Shahed-238 з реактивним двигуном, виявилося правдою, оскільки фахівці вже оприлюднили багато цікавого щодо його пристрою.
Звітом про розбирання дрона поділилося видання Defense Express, яке вказало, що іранського в цьому БПЛА насправді небагато.
Зокрема, зазначається, що там використовується реактивний двигун TJ150, який був виготовлений компанією PBS Velká Bíteš з Чехії. Саме він дозволяє дрону розганятися до швидкості 520 км/год на марші, що й було зафіксовано українськими військовими.
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/2/80/04bb919b-64945d7f64093d830e481e1bdde0d802.jpg?v=8442_1)
За отримання сигналу супутникової навігації відповідають чотири антени канадської компанії Tallysman, які зустрічалися і на інших "шахедах".
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/d/ea/427b086b-11baff20175bc3f4d4cc7c12351a0ead.jpg?v=8447_1)
Обробка цих сигналів своєю чергою на мікросхемах Analog Devices та Intel та мікроконтролері від NXP USA Inc. Три компанії базуються у США.
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/8/e6/7ff12d40-a3a075dc18ad2dabb0aac84114546e68.jpg?v=8452_1)
Блоки інерційної навігації також реалізовані на західному устаткуванні від швейцарських та американських компаній.
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/f/8b/fc6acb87-2fc32b15565e8b6f4c6580bcd1f328bf.jpg?v=8457_1)
Модуль управління також використовує електроніку американського виробництва. А саме дітища компанії Texas Instruments.
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/e/a0/32e3599b-e5fbb0e6deaa363c8fd39f91cb774a0e.jpg?v=8461_1)
Зазначається, що більшість електроніки може бути знайдена на цивільному ринку, а от як до Ірану потрапив реактивний двигун із Чехії вже викликає питання.
Як повідомлялося раніше, про збиток першого реактивного "шахеду" над Україною повідомлялося на початку січня 2024 року. Тоді у ЗСУ не стали підтверджувати цю інформацію.